Quiche met courgette & champignons

Mijn receptenboek Quiche, een hartige open taart met 101 vullingen naar keuze. What’s not to like about it? Ik serveerde deze quiche voor het eerst op mijn verjaardagsfeestje. Schot in de roos! Een quiche om verliefd op te worden. Ik mag dan ook trots aankondigen dat dit het eerste recept is dat ik in ‘Mijn Receptenboek’ heb neergepend. And guess what?! Ik heb dat boekje 2x gekregen als verjaardagscadeautje! My friends know me well 🙂

Ingrediënten: Quiche met courgette & champignons

  • 1 vel bladerdeeg
  • 1 courgette
  • 250g champignons
  • 50g feta
  • 30g parmezaan
  • 3 eieren
  • 2dl room
  • nootmuskaat
  • peper & zout

Quiche met courgette & champignonsBedek de bakvorm met het bladerdeeg en bak een halfuurtje in een voorverwarmde oven van 180°. Ondertussen snij je de courgette in hapklare blokjes en bak je die in een pan met olijfolie. Vergeet zeker niet af te kruiden met nootmuskaat, peper & zout. Vervolgens vierendeel je de champignons en bak je ze in een pan met een klontje boter en een beetje peper.

Heel belangrijk: laat de beide groenten even uitlekken, want anders zal het overtollige vocht zorgen voor een ‘soggy’ bodem én dat willen we natuurlijk vermijden! Verkruimel dan nog de fetakaas. Kluts de eieren en de room met de geraspte kaas en kruid af met peper & zout.

Haal de bakvorm uit de oven, voeg alle ingrediënten toe and pop it in the oven. Na 35 lange minuten mag de quiche uit de oven gehaald worden en dan moet je even karakter tonen… Bijt op die tanden en laat de quiche afkoelen tot op kamertemperatuur. You won’t regret it!

With (food)love,
Lady Lekker

Geef een reactie

