#DZV: Pasta met butternut, walnoten & geitenkaas

Ik doe mee aan de ‘Dagen Zonder Vlees-hype’ (and you should too!)… Enfin, ik kan niet beloven dat ik ’s middags geen broodje americain met augurkjes eet of een lekker boterhammetje met kippenwit en kruidenkaas.
Mijn DZV-verhaal is enkel gericht op vlees- en visvrij dineren. 

DZV is een frisse bewustwordingscampagne over de impact van onze voedingsgewoontes op het milieu. Het opzet is simpel:
40 dagen minder vlees en vis eten.

Thuis eten we zo’n 4x per maand vegetarisch en dat is dan vaak in de vorm van een quiche of een pastagerecht. Voor deze ‘40-dagen-challenge’ – van 18/2 tot 4/4 – wil ik minstens 2x per week geen vlees of vis op mijn bord. “Perfect haalbaar”, denk ik dan. Hopelijk krijg ik niet te maken met het overmatig gebrom/gezaag van mijn pappie, want meneer heeft ‘zijn vlezeken’ nodig…

De komende weken mag je een regelmatig terugkerend rubriekje #DZV verwachten. The first #DZV-blogpost: pasta met butternut, walnoten & geitenkaas.

Ingrediëntenlijst voor 4 personen: Pasta met butternut, walnoten en geitenkaas

  • 1 grote butternut
  • salieblaadjes (of gedroogde salie)
  • een paar teentjes knoflook
  • olijfolie
  • 60g walnoten
  • 400g pasta
  • 100g romige geitenkaas
  • parmezaanse kaas
  • peterselie
  • peper & zout

Pasta met butternut, walnoten en geitenkaasNeen, een pompoen schillen en in grote stukken snijden is niet zo moeilijk en het is goed voor je spierballen! Vergeet zeker niet de pompoenzaadjes te verwijderen na deze totale uitputtingslag. Neem een braadslee bij de hand en voeg de pompoenblokjes, enkele teentjes look, salie, peper en zout toe. Besprenkel met olijfolie en zet voor 40 minuten in een oven van 220°. Nadien nog eens 10 minuten extra, maar deze keer voeg je de walnoten ook toe. In die 50 minuten tijd kan je de pasta koken, de peterselie hakken en de parmezaan raspen. Meng de pasta met de inhoud van je braadslee (ook de sappen!) en de peterselie. Verkruimel de geitenkaas en werk af met parmezaan.
Ta-daaah, geniet van dit rijkelijk gerecht!

With (food)love,
Lady Lekker

Geef een reactie

