diMANGE in Antwerpen

diMANGEdiMANGE – mét de nadruk op ‘manger’, het Franse werkwoord voor ‘eten’, gecombineerd met ‘dimanche’, je weet wel, het zelfstandige naamwoord voor  ‘zondag’ – is een zalige woordspeling. Het trok mijn aandacht enkele weken geleden op Facebook en toen besloot ik er een uitstapje van te maken 🙂 EEN GOEI BESLISSING OFWA?! DU-UH. Wat moeten we anders doen op zondag? Eten, natuurlijk!

diMANGE is een zondagsconcept met een food truck marktje of moet ik zeggen: cute food truck straatje? En dat straatje heet de Lichtstraat, een heel gezellig steegje met lampionnetjes. Ik viel meteen in zwijm.

diMANGE diMANGE

Voor een schamele €10 heb ik genoten van drie verschillende food trucks. Te beginnen bij de Fishcaravan met het heerlijke smeuïge garnaalkroketje.  Hallo kroket, van mij mocht het opeten van dat kroketje eeuwig blijven duren. Helaas, ’t was rap op! Mijn zus heeft zelfs twee porties verorberd.                      Bij de Theecaravan koos ik voor een bekertje ‘Glow’-thee: zwarte bes, vlier, rozenbottel en hibiscus. Dikke tegenvaller: de stukjes taart en cake waren al uitverkocht. Ik had echt zin in een stukje worteltaart. But no need to cry!        Ik heb het diMANGE-avontuur afgesloten met een zalig pak frieten! En wat voor een frieten, on-ge-loof-lijk! De Fingerfood Truck van Hapjes & co serveerde frietjes van zoete aardappel met een sausje van mosterd en wasabi. Dit gerechtje is zeker een +10/10 waard.

diMANGE diMANGE

All my YUMMY food!

diMANGEdiMANGE

En nog wat sfeerbeelden om te bewijzen dat je zondag 10 mei 2015 moet aanstippen in je agenda. Komt uit u kot en eet u zot!  

diMANGEdiMANGE  IMG_20150215_161944 IMG_20150215_162638

With (food)love,
Lady Lekker

Geef een reactie

