Le Salon du Chocolat

Le Salon du Chocolat à Bruxelles… Een hemels paleis waar chocoladedromen tot leven komen! De Heizel is dit weekend the place to be om lekker veel chocolade te proeven en een chocoladevoorraad bijeen de hamsteren. Samen met chocoholic for life (als in Silke – yup, ook zij heeft een leuke blog met suikervrije dessertjes gequoteerd door haar schattige opa) was ik van de partij op dit evenement van (let’s be honest) chocoladeverering!

Ne croyez pas que le chocolat soit un substitut à l’amour… L’amour est un substitut au chocolat.

salon du chocolat, 2 choukes salon du chocolat soesje

De eerste indruk: help, waar moeten we beginnen? De navigatiekronkels in onze hersenen werden net iets te veel gestimuleerd door alle chocoladeprikkels. Overdrive. Oké, neen, dat is misschien ietsje overdreven. Al snel waren we op pad en hebben we onze ogen en smaakpapillen de kost gegeven. Eerlijk is eerlijk, niet alles was even lekker. Zo vind ik chocolade met olijfolie niet te vreten en ben ik nog altijd geen fan van marshmallows. BAH. Opvallend is wel de trend van chocolade met gezouten karamel. Hip hoi en 10 weesgegroetjes!

salon du chocolat BaruAl snel kwamen we aan de stand van Barú – je weet wel, die schattige nijlpaardchocolaatjes – en kon mijn geluk al niet meer op. Het is dan ook geen total surprise dat ik nijlpaardjes in alle smaken heb geadopteerd?

Ook Joost Arijs kon ons bekoren met zijn (betaalbare) macarons! Ik lieg niet als ik zeg dat dit de beste macarons met framboos zijn dat ik ooit gegeten heb. Maar de variant gezouten boter karamel was pretty good too! Can’t wait om de rest van het assortiment te proeven.

salon du chocolat macaronsalon du chocolat macarons

En toen werd het tijd voor een professionele photoshoot bij Neuhaus. Terug in de tijd als des madames très chicJ’aime cette photo! 

salon du chocolat Neuhaus

Conclusie? Een leuk namiddagje vol chocoladeplezier. En neen, we hebben niet schaamteloos geboeft. Oh ja, manneke (choco)pis was daar ook…

With (food)love,
Lady Lekker

Geef een reactie

