Pinterest Inspiration: Havermoutkoekjes met banaan

Ik had op mijn Facebook-pagina (liken, pretty please) aangekondigd dat het nog eens dringend tijd werd om havermoutkoekjes te bakken. Deze keer niet met worteltjes, maar wel met banaan, zwarte chocolade en hazelnoten. Het is het gemakkelijkste recept ooit! You can’t fuck this up.

Wat heb je nodig voor 9 koekjes?Havermoutkoekjes met banaan

  • 300g (rijpe) bananen
  • 100g havervlokken
  • 20g zwarte chocolade
  • 20g hazelnoten
  • 15g zonnebloempitten

Plet de banaan tot ‘een mushy massa’. Het ziet er wel een beetje uit als babyvoeding… Meng dan de havermout door het mengsel. Vervolgens voeg je de chocolade, gehakte hazelnoten en zonnebloempitjes toe. Give it a good stir and… your dough is ready! Leg wat bakpapier op de bakplaat en verdeel het deeg in ronde vormpjes (of rotsjes, dat lijkt me ook wel leuk). Ik nam ongeveer een soeplepel deeg per koekje. Plaats de bakplaat in een voorverwarmde oven van 180° en haal de koekjes er 20 minuten later weer uit. Ik heb ze laten afkoelen, maar ik kan me best wel voorstellen dat ze warm ook overheerlijk zijn…

Wat is het verdict?
75% van het gezin Vermassen vond het lekker. Raad eens wie de andere 25% is? Inderdaad, die Schwester! No surprise dat ze het niet echt lekker vond. Ik daarentegen vond ze er heel smakelijk uitzien en dat waren ze ook. De banaan overheerste niet en smaakte subtiel zoet. De structuur was niet ‘té chewy’, maar de noten en de chocolade zorgden wel voor wat extra bijt. Bovendien zijn ze gezond, want ik heb geen suiker of bloem gebruikt!

Op deze übercoole foto lijken de koekjes wel een hemels aura te hebben… Just like me 😉

Havermoutkoekjes met banaan

With (food)love,
Lady Lekker

Geef een reactie

