Supertips voor je brains!

Studeren, studeren en nog is studeren. Het lijkt alsof de laatste drie jaar mijn vermogen tot studeren achteruit gaat, maar de puntjes stijgen wel. Vreemd. Na iedere uitputtingsslag – lees: examen – slaan we er ons wel weer door… Maar mooie vooruitzichten: dit is de laatste keer studeren in januari (en nadien nog april, maar dat zijn zorgen voor later)! En wat levert het op? Een postgraduaat Digitale Marketing & Communicatie. Neen, ik ben niet van plan om uit te leggen wat het allemaal inhoudt, maar hier een link naar de ehsaldmc-website! Wil je weten hoe voeding jouw studeer- en breincapaciteiten naar ongekende hoogten kan helpen? Opnieuw: geen uitgebreide wetenschappelijke uitleg! Wat wel: tips om een hele dag door te komen, van ontbijt tot avondmaal.

Goodmorning Sunshine!
Een kom havermout met notenmengeling – but make sure dat er walnoten aanwezig zijn, want je wordt er slimmer van – en een glas versgeperst sinaasappelsap met blauwe bosbessen. Funky color! Bessen zoals frambozen, aardbeien, … en blauwe bosbessen zorgen dat je je beter kan focussen en concentreren op je cursus.

Ontbijt Ontbijt

Hello Supernoon!Broodje avocado, tomaat en geitenkaas
Een broodje gezond: avocado, tomaat en geitenkaas. De combinatie van goede vetten van de avocado met de tomaten die je hersenen vitaal en gezond houden is een topper. De geitenkaas is gewoon lekker, voilà.

It’s 4o’clock & ik heb een ‘hongerken’
Banaan met zwarte chocolade: yum, yum en yum!
ChunkBanaan met zwarte chocoladey Monkey-style, maar dan zonder Ben&Jerry’s ijs. In zwarte chocolade zitten twee stoffen die ervoor zorgen dat je hersenen ontspannen en dat helpt tegen de veroudering van je hersenen. Ontspannen? Check. Zwarte chocolade zorgt ook voor de aanmaak van endorfines en daar worden we blij van! Joepie, studeren! Misschien is dat laatste een beetje overdreven…

Sit back & enjoy the evening! 
Sushi Sushi en voornamelijk vette vis zoals zalm en makreel zijn superfoods voor je brains. Er zitten vetzuren in die zorgen voor de ontwikkeling van je hersenen en voor de aanmaak van nieuwe hersencellen. Hoe meer hersencellen, hoe beter? Het is ook nog eens laag aan calorieën (wat na de feestperiode zeker een pluspunt is) en heel gezond!

With (food)love,
Lady Lekker

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s