Een heerlijk receptje voor warme chocolademelk

In sommige dingen willen we voor altijd geloven. Yep, I’m talking about Sinterklaas! Naar goede gewoonte heeft de lieve goede Sint ook bij ons thuis een cadeautje achtergelaten. Logisch, want ik ben het braafste kind op de hele wereld van 23 jaar. De Sint en Zwarte Piet waren blijkbaar heel vroeg binnengewipt, want om 5u00 in the mornin’ lagen de chocolaatjes op de ontbijttafel al klaar. “HUNK, ZO VROEG!”, hoor ik sommigen al denken. Het braafste kind (moi) en minder brave kind (Tessa) mochten namelijk een dagje gaan werken in een industriële bakkerij: repetitieve taakjes alom!

Chocolademannekes doen mij terugdenken aan de tijd dat papa kilo’s chocolade gebruikte – we kregen nogal veel chocolade van de Sint en anders geraakte dat maar niet op – om de meest zoete godendrank in de chocolademelkgeschiedenis te brouwen. VREED GOED en waarschijnlijk niet zo bevorderend voor de ontwikkeling van onze levertjes. Ik neem het hem niet kwalijk.

Genoeg nostalgie! Ik geef jullie mijn receptje:
Smelt een thChocolademelk eelepeltje boter op een laag vuurtje en voeg de chocolademannekes toe. Ik heb een bootje uit pure chocolade en de Sint uit melkchocolade gebruikt (ja, die details zijn belangrijk). Even laten smelten en giet dan een klein brik sojamelk met vanillesmaak toe. Om het helemaal af te werken heb ik er meer dan een snuifje kaneel doorgeroerd. Een kaneelsnuif in het kwadraat om heel eerlijk te zijn. Het eindresultaat is een heel fluwelige chocoladedrank. Kortom, chocotastic! Zoals je ziet op de foto heb ik mijn chocolademelk gedronken uit een soepkom. Neen, dat is geen overbodige luxe…

With (food)love,
Lady Lekker 

Geef een reactie

