Pinterest Inspiration: Linguine met geitenkaas en rode paprika

Een aanrader voor pasta-lovers zoals ik! Ik kwam dit receptje tegen op Pinterest – waar ik veel te veel gerechtjes en franse bulldogs op pin – en wist meteen wat we me te doen stond. Vooraleer ik jullie beschrijf hoe lekker het was, moet ik even ‘de geitenkaas-issue’ bespreken.

Afgelopen vrijdag passeerde mijn lieftallige zus aan de Delhaize om het zoveelste Zalando-pakketje terug te zenden. Van deze gelegenheid kon ze dan ook gebruik maken om de boodschappen te doen. Oké, op zich niets speciaal aan… Ik kreeg tijdens de les vier sms’jes met de bedreiging dat ik zelf om geitenkaas kon gaan en nadien een boos telefoontje. She is the sweetest thing ever. Je moet dus weten dat ik 150g had genoteerd op het boodschappenlijstje… en dat had ze niet gezien. Al die vijandigheid voor niets. Enfin, alle ingrediënten aanwezig en niemand is gestorven in ‘the goat cheese combat’.

Wat heb je nodig (voor vier personen):

  • Linguine met geitenkaas en rode paprika500g linguine
  • 2 grote rode paprika’s
  • 2 teentjes look
  • 1 ui
  • 100g pijnboompitjes
  • 150g geitenkaas (met kruiden)
  • 60g parmezaanse kaas
  • 2dl room
  • Olijfolie
  • Basilicum (of andere kruiden)
  • Peper en zout

Pasta koken kan iedereen en het sausje is snel en makkelijk te bereiden. Zet de oven op 180°, schil de paprika’s en verwijder de zaadjes. Druppel wat olijfolie over de paprika’s and pop it in the oven. Na een halfuurtje zijn ze lekker zacht. Bak de pijnboompitjes mooi bruin (en liefst niet zwart). Voor het sausje: fruit eerst de ui en de teentjes look aan. Voeg vervolgens de geitenkaas, room, geraspte parmezaan en paprika’s toe. Het enige wat je dan nog moet doen, is er met de mixer eens doorgaan. Meng de pasta, het sausje, de pijnboompitjes en kruid af met peper en zout. Almost ready! Werk af met verse basilicumblaadjes.

Ik ga dit zeker en vast nog klaarmaken. The family vond het ook lekker. Jawel, Miss Geitenkaas ook! Alleen papa moest er toch eens op wijzen dat er geen vlees in zat. Typisch. Whatever. Een tip: laat de saus een beetje afkoelen, dan smaak je de geitenkaas en paprika’s wat extra.

With (food)love,
Lady Lekker

2 gedachtes over “Pinterest Inspiration: Linguine met geitenkaas en rode paprika

Geef een reactie

