Lunchen is top!

Vandaag heb ik met Charlotte – de beste vriendin – een namiddag ‘quality (with food) time’ gehad. Altijd welkom in tijden van drukte.

I had a nice afternoon 🙂 #food #books #bff

Ten eerste: food. Om te beginnen ging ik voor een wortelsoepje met croutons. Croutons zijn zo goddelijk, maar kunnen zooooo hard tegenvallen. Niets zo teleurstellend als soppige croutons. NOT FUNNY AT ALL. Croutons zijn eigenlijk zoals de kers op de taart. Het geeft je soep net dat tikkeltje meer. Dus mijn raad: doet u best, want the crunchiness doet al de rest. Ik ben zot van soep. Echt waar. Winter of zomer, ik kan het altijd wel smaken. Deze wortelsoep had een lekkere dikke structuur, maar er was toch wel een speciaal ‘smaakske’ bij. Blijkbaar Boursin kaas, maar ik had niet verder gelezen dan ‘wortelsoep’. Zo gaat dat als je fan bent van wortelsoep, dan is al de rest maar randinformatie. Vervolgens heb ik een ciabatta met groene pesto, mozzarella en tomaat gegeten. Ik weet niet waarom ik zo’n zwak heb voor Italiaanse broodjes (en niet voor Italiaanse mannen), maar het was opnieuw superlekker! Om af sluiten hebben we een koffietje gedronken met stukjes muffins. Een geslaagde lunch!

Kozi Lunch: wortelsoep en italiaans broodje        Kozi Lunch: koffie en muffins

Ten tweede: books. Mij kon je terugvinden bij de kookboeken. Well that’s shocking news! Charlotte daarentegen nam alle mindfullness- en yoga-achtige boeken wel eens vast… Of nog erger, zo van die ‘geluk-maak-je-zelf’-toestanden. Prachtige literatuur voor haar, maar ik vind Jamie Oliver toch inspirerender.

Ten derde: BFF. Ik ken dit topwijf sinds mijn twaalfde (dus dat is al een long term relationship) en ik zou het niet erg vinden om later samen soep te slurpen zonder tanden.

With (food)love,
Lady Lekker

Geef een reactie

