Overheerlijke pastaschotel van Jeroen Meus

Afgelopen week heeft mijn zus gekookt. Telkens mijn ‘kleine zus’ kookt, weten we instant/no doubt about it/doffice wat het gaat worden, dus geen culinaire verrassingen. Maar deze keer ging het verder dan de gebruikelijke: panini’s met rode pesto, Italiaanse ham en mozzarella of pasta carbonara. Ondanks dat ze dat voortreffelijk doet, stel ik mezelf soms toch de vraag:Wat gaat die later op de wekelijkse menu zetten?”. Vermoedelijk worden de frietjes van de frituur het hoogtepunt van de week, du-uh.

Ik heb al meermaals ‘dikken ambras’ gehad over haar reacties op alles wat ze niet lust (of denkt niet te lusten). ’t Is toch verdomme een moeilijk etertje:

  • Eikest, spruitjes, da moet ik ni hebben!
  • Bwoh, joah, ’t is nog just etelijk…
  • Waarom kunt gij ni normale dingen koken?
  • Ik heb liever lasagne uit een pakske dan die van u met groentjes.

Af en toe knapt er dan wel eens iets in mijn hoofd en springt er een oogbloedvaatje kapot (dat laatste is nu wel overdreven, but you get the point). Anyway, na 21 jaar zal ik mij daar (ooit) wel eens moeten overzetten.

Soit, na mijn psychologische ‘zus-en-haar-eetgewoonten-problemen’, ga ik verder in op haar lekkere bereide maaltijd! Ze heeft een Jeroen Meuske gedaan. Joepie, we all love Jeroentje! Pasta met spekjes, rucola, pijnboompitjes, trostomaatjes en parmezaan. Het is eigenlijk zo’n simpel gerecht, maar zo ongelooflijk lekker. Voor degenen die het ook eens willen maken, klik hier voor ‘the real recipe’, want wij vinden gewoonlijk geen pancetta in de winkel (en doen ook geen moeite meer eigenlijk) en gebruiken daarom gerookte spekjes.

Pasta met spekjes, rucola, pijnboompitjes, trostomaatjes en parmezaan

Ik heb aan mijn lieftallige Tessa gevraagd waarom ze dat nu lekker vindt: de pijnboompitjes. Ze eet graag pijnboompitjes (who the fuck heeft beslist om dat pijn-boom-pitjes te noemen?) en ik kan haar geen ongelijk geven. Om heel eerlijk te zijn was ik wel een klein beetje trots dat de pijnboompitjes niet aangebrand waren. Krijgt Jeroen Meus binnenkort af te rekenen met een concurrent? Oké, neen, naar alle waarschijnlijkheid niet.

With (food)love,
Lady Lekker

 

Geef een reactie

